Ammattimaisuus ja uniikki tapa tehdä työtä ovat kotimaisen parkettivalmistaja Timberwise Oy:n laadukkaiden tuotteiden perusta. Samoihin asioihin nojaa ammattigolfari Antti Ahokas, jonka kanssa Timberwise on solminut yhteistyösopimuksen.
– Näen, että meidän molempien brändit ovat korkeatasoisia. Me teemme korkealuokkaista tavaraa, eikä sitä saa kuka tahansa lähteä maailmalle julistamaan, Timberwise Oy:n toimitusjohtaja Markku Mäkitalo linjaa.
Mäkitalon mukaan esiintymistaitoinen ja yhteistyökykyinen Ahokas sopii henkilönä erinomaisesti Timberwisen yhteistyökumppaniksi.
– Me emme lähde siitä, tuleeko Antista maailman tai Euroopan paras. Antti sopii henkilönä meidän brändiimme kuin nenä päähän. On sekin toki positiivista näkyvyytemme kannalta, mitä paremmin Antti pääsee esille golfin saralla, hän lisää.
Ahokas on iloinen uudesta kumppanuudesta. Erityisesti siksi, että koronavirus on sekoittanut niin urheilu- kuin liike-elämää isolla kädellä, eikä tilanne ole kenellekään helppo.
– Olen erittäin otettu ja ylpeä siitä, että pystyimme luomaan Timberwisen kanssa lupaavan pohjan yhteistyölle tällaisena vaikeana aikana, Ahokas kertoo.
Vaikka parketin valmistus ja golf eivät synonyymeja olekaan, näkee myyntijohtaja Christer Enqvist ammateissa yhtäläisyyksiä.
– Jokainen tekemämme lattia on uniikki, juuri asiakkaan tarpeisiin tehty. Yksilöurheilijana myös Antti on uniikki, joka tekee omaa juttuaan.
Enqvist kertoo Timberwisen vaalivan tuotteissaan kotimaisuutta, sekä jokaiselle ihmiselle terveellisiä raaka-aineita, joiden alkuperä on tarkasti selvillä.
Ahokkaan mielestä Timberwisen tuotteista ja niiden valmistustavasta huokuu kunnianhimo, jollaista hän itsekin vaalii huippu-urheilussa.
– Golfissa pärjätäkseen pitää myös pystyä erottumaan massasta. Pyrimme näyttämään niin omilla poluillamme kuin yhdessäkin esimerkkiä, miten asiat tehdään laadukkaasti.