Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Timberwise Oy:n tuoteryhmille Design from Finland -merkin

Loimaalla toimivan Timberwise Oy:n kahdelle tuoteryhmälle Designparketille ja Twise tuotteille on myönnetty Design from Finland -merkki. Merkin saaneet tuoteryhmät edustavat suomalaista muotoilua ja designin ekologisuutta parhaimmillaan, sillä parkettituotannon ylijäämämateriaali on hyödynnetty maksimaalisesti ja siitä on synnytetty uutta designia.

Suomalaisen Työn Liiton Design from Finland -merkki voidaan myöntää tuotteelle, tuoteryhmälle tai palvelulle, joka edustaa vahvasti suomalaista muotoiluosaamista. Merkki kertoo, että yritys on investoinut ammattimaiseen muotoiluun ja saavuttanut liiketoiminnallista hyötyä muotoilun avulla. Käyttäjälähtöisyys on myös ensisijainen vaatimus merkin saamiseksi.

Timberwisen Designparketissa yhdistyy lankkuparketin rakenteen mahdollistama maksimaalinen hyötykäyttö tuotteen kauneuteen ja käytettävyyteen. Ekologisuus oli inspiraation ja suunnittelun lähteenä niin Desingparketin kuin Twise tuotteidenkin kohdalla. Twise tuotteet nimittäin valmistetaan parketista, jota jää yli asennuksista tai tuotannosta tai ne valmistetaan varta vasten lankkuparkettimateriaalista.

Tuoterakenteensa ansiosta Timberwisen lankkuparkettilaudoista pystyy valmistamaan niin huonekaluja kuin myös pienesineitä, seinämateriaalia tai näyttelyelementtejä. Nykyisten tuotteiden takaa löytyvät tutut suunnittelijanimet kuten Harri Koskinen ja Ville Kokkonen.

– Pidin jo alun perin ajatuksesta, että lattiatuotannosta ylijäänyt materiaali pystyttäisiin hyödyntämään kauniina ja mielenkiintoisena kokonaisuutena. Tämä ekologinen näkökulma tässä mallistossa on mielestäni merkityksellinen. Piirsin ja pohdin palojen mukana tuomaa pikselöityä maailmaa, joka antaa paikoitellen kolmiulotteisen vaikutelman. Lattiassa on monta ladontatapaa ja ne, jotka annamme malleiksi, ovat vain muutamia esimerkkejä siitä, millaisen kokonaisuuden paloista saa aikaan, kertoo suunnittelija Harri Koskinen.

– Timberwise Oy hyvä esimerkki siitä, miten investointi muotoiluun on tuonut sille liiketoiminnallista hyötyä ja miten ekologisuus on huomioitu yrityksen toiminnassa ja tuotesuunnittelussa. Suomalainen työ yhdistettynä vastuullisuuteen ja ekologisuuteen on tätä päivää ja siinä Timberwise viitoittaa tietä omalla alallaan, kertoo markkinointipäällikkö Johanna Lahti Suomalaisen Työn Liitosta.

– Timberwise on halunnut panostaa kotimaiseen ammattitaitoon aina sen ollessa mahdollista. Olemme alamme ammattilaisia, joten halusimme projektiimme mukaan muotoilun ammattilaisia ja kärkinimiä. Olimme positiivisesti yllättyneitä siitä, miten muotoilijat ottivat haasteemme vastaan ja miten paljon se herätti kiinnostusta. Kilpailu lattia-alalla on kovaa, joten aina on kehitettävä jotain uutta ja innovatiivista. Designparketit ja Twise tuotteet ovat meille kilpailuetu. Olemme investoineet niiden valmistukseen hankkimalla CNC-työstökeskuksen, sekä tulemme vielä panostamaan pieneen puusepänverstaaseen. Meille oli selvää, että haemme tuotteille Design from Finland-tunnuksen, sillä suomalaista muotoilua arvostetaan kotimaan lisäksi myös ulkomailla, jonne puolet tuotannostamme lähtee, kertoo Timberwise Oy:n brändijohtaja Laura Lankinen.

 

Lisätietoja

Laura Lankinen, brändijohtaja, Timberwise Oy, 0505169221, laura.lankinen@timberwise.fi

Johanna Lahti, markkinointipäällikkö, Design from Finland / Suomalaisen Työn liitto, 040 591 6143, johanna.lahti@suomalainentyo.fi

 

Timberwise Oy on Loimaalla, Varsinais-Suomessa toimiva kotimainen perheyritys, joka valmistaa lankkuparketteja ja designlattioita ja -tuotteita. Timberwise vaalii kotimaista puunjalostustaitoa ja sen kaikki tuotteet valmistetaan Suomessa. Tuotteiden rakenteesta 2/3 on aina kotimaista raaka-ainetta.  www.timberwise.fi

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Liitto hallinnoi suomalaisesta työstä kertovia merkkejä, vaikuttaa ostopäätöksiin ja haastaa työelämää uudistumaan. www.suomalainentyo.fi. Design from Finland -merkki tekee suomalaisen muotoiluosaamisen näkyväksi. Se herättää kiinnostusta suomalaisia tuotteita ja palveluja kohtaan kotimaassa ja kansainvälisesti. www.designfromfinland.com

 

Kuvat: Riika Wikberg ja Mikko Ryhänen